фізіологічні передумови розвитку здібностей
Задатки - лише передумови розвитку здібностей. Розвиваючись на грунті задатків, здібності все ж є функцією не самих задатків, а розвитку, до якого задатки входять як вихідний момент, як передумова. Включаючись у розвиток індивіда, вони самі розвиваються, тобто перетворюються, змінюються. Таким чином, під задатками розуміють анатомо-фізіологічні особливості нервової системи, які складають природну основу розвитку здібностей. Для доказів успадкування здібностей часто вказують на існування сімейств, у яких кілька поколінь проявляють однорідну за спрямованістю обдарованість.
Природну основу розвитку здібностей становлять задатки - природжені анатомо-фізіологічні особливості нервової системи й мозку, які проявляються в типологічних особливостях людини. Однак задатки є лише передумовою здібностей. Лише своєчасний вияв і розвиток задатків людини через виховання зумовлює формування у неї здібностей. Для цього найчастіше застосовують систематичні тренування, які передбачають активне включення в діяльність. Першою ознакою зародження здібностей є нахил - стійка орієнтованість індивіда на певну діяльність, якою він прагне займатися. Справжній нахил поряд із тяжінням до ді.
Задатки — це тільки природжені анатомо-фізіологічні особливості нервової системи, мозку людини, які становлять природну основу розвитку здібностей. Наприклад, до задатків належать деякі природжені особливості слухового аналізатора, які сприяють успішному розвитку музичних здібностей. Задатки не визначають здібності та не характеризують їх розвиток. Вони відображають лише одну з умов розвитку здібностей. Істотною їх характеристикою є багатозначність, оскільки на основі тих самих задатків (наприклад, гарних.
Для формування і розвитку здібностей необхідні природні передумови і сприятливі соціальні умови для їх реалізації. Природною передумовою є задатки– анатомо-фізіологічні та нервово-психологічні особливості людини. Вони є біологічною передумовою розвитку здібностей і зумовлені: спадковими (генетичними) факторами; вродженими (утворюються за період внутрішньоутробного розвитку). В процесі життя індивід потрапляє у конкретні соціальні умови, де формується спосіб його взаємодії з оточенням. Все це може сприяти (або перешкоджати) реалізації природних можливостей.
Розвиток здібностей у сукупності з задатками здійснюється у вигляді спіралі. Реалізація можливостей, які надають одного рівня розвитку, відкриває нові можливості для подальшого розвитку здібностей більш високого рівня і т. д. Обдарованість людини визначається діапазоном нових можливостей, котрі відкриває реалізація нових можливостей. Здібності людини – це внутрішні умови її розвитку, які формуються в сукупності з задатками під впливом зовнішніх умов у процесі взаємодії людини з навколишнім середовищем. Залежність розвитку здібностей від задатків, їх своєрідне поєднання у одних і тих самих люде.
5. Роль задатків у розвитку спеціальних здібностей. 6. Які умови і передумови формування людських здібностей? 7. Ризикніть охарактеризувати свої власні здібності. 8. Охарактеризуйте поняття функціонального органу як анатомо-. 130 Загальна психологія. фізіологічної основи людських здібностей. 9. Розвиток здібностей: що для цього необхідно і чи є у них межі?
План 1. Поняття про здібності. 2. Задатки як природжені передумови розвитку здібностей. 3. Види здібностей. 4. Рівні здібностей. 5. Розвиток здібностей. Здібності — це сукупність індивідуально-психічних особливостей особистості, які забезпечують успіх у будь-якій діяльності, легкість і швидкість оволодіння нею.. Конспект на урок Психологія скачати.
Природною основою формування здібностей є задатки — вроджені анатомо-фізіологічні особливості нервової системи, мозку, органів почуттів і руху. Задатки є необхідною, але не достатньою умовою розвитку здібностей. Якщо, наприклад, людина розумово неповноцінна, то, не зважаючи на найсприятливіші умови, вона, на жаль, навряд чи досягне висот думки. З іншого боку, наявність задатків ще не означає, що вони розів’ються в здібності. В даний час установлено, що генотип визначає тільки потенційні можливості людини, а середовище і виховання – наскільки ці можливості будуть реалізовані.
Задатки - це вроджені анатомо-фізіологічні особливості кожного окремого індивіда, які є передумовами розвитку здібностей Задатки являють собою лише можливості та передумови розвитку здібностей, але ще не гарантують, не зумовлюють появу і розвиток тих чи інших здібностей. Вони багатозначні, тобто, в залежності від діяльності та відповідних умов, на їх основі можуть розвиватися різні здібності.
Основні категорії й актуальні методологічні проблеми сучасної психології, проаналізовано психологічні закономірності пізнавальної діяльності, емоційно-вольової сфери особистості та функції спілкування, охарактеризовано темперамент, характер, здібності індивідуальності. Основні закономірності цілісного педагогічного процесу, актуальні проблеми дидактики і теорії виховання - Задатки і здібності - Здібності - Психологія індивідуальності.
Основні закономірності розвитку фізичних здібностей. Закономірності відображають загальні тенденції педагогічного процесу незалежно від стану здоров'я що займаються. Фізичні здібності невіддільні від рухових умінь. Удосконалення техніки рухової дії залежить від фізичних здібностей, і навпаки, - чим вище рівень фізичних здібностей при виконанні вправи, тим швидше воно освоюється. Існують вправи сполученого впливу, спрямовані на розвиток фізичних здібностей і вдосконалення техніки рухової дії.
Згідно розвивається їм концепції, вродженими можуть бути анатомо-фізіологічні та функціональні особливості людини, які створюють певні передумови для розвитку здібностей, що називаються задатками. Задатки - це деякі генетично детерміновані (природжені) анатомо-фізіологічні особливості нервової системи, що становлять індивідуально-природну основу (передумову) формування і розвитку здібностей. Здібності - не статичні, а динамічні утворення, формування і розвиток відбувається в процесі певним чином організованої діяльності і спілкування. Розвиток здібностей відбувається поетапно. Задатки досить б.
Здібності та їх розвиток. Міністерство освіти і науки України. Коломийський інститут. Уродженими можуть бути лише анатомо-фізіологічні особливості, тобто задатки, що лежать в основі розвитку здібностей, самі ж здібності завжди є результатом розвитку. Таким чином, відкидаючи розуміння здібностей як уроджених особливостей людини, ми, однак, анітрошки не відкидаємо тим самим того факту, що. Розглянуте співвідношення задатків і здібностей показує, що, хоча розвиток здібностей залежить від природних передумов, що далеко не однакові в різних людей, однак здатності не стільки дарунок природи, скільки продукт людської історії.
- Здібності є високий рівень розвитку загальних і спеціальних знань, умінь і навичок, що забезпечують успішне виконання людиною різних видів діяльності. Дане визначення було поширене в психології XVIII- XIX століть. - Здібності - властивості і якості (індивідуальні особливості) людини, що роблять його придатним до успішного виконання будь-яких видів суспільно-корисної діяльності (С. л. Рубінштейн).
Природні передумови розвитку здібностей називають нахилами — це деякі вроджені анатомо-фізіологічні особливості мозку, нервової системи, аналізаторів, які зумовлюють природні індивідуальні розбіжності між людьми. Нахилами загальних здібностей розуміється і рівень розвитку та співставлення першої і другої сигнальної систем. Суттєво важливий фактор розвитку здібностей — стійкі спеціальні інтереси. Спеціальні інтереси — це інтереси до змісту певної галузі людської діяльності, які переростають у схильність до професійної діяльності. Спеціальний інтерес, що формує певний схильність, стимулює дійове оволодіння прийомами та способами діяльності.
Коментарі
Дописати коментар