пентелюк методика викладання української мови
з методики навчання української мови в загальноосвітніх закладах: модульний курс. Посібник для студентів педагогічних університетів та інститутів. за редакцією М.І.Пентилюк. Рекомендовано Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України. Київ 2011 «Ленвіт». УДК ББК. 81.161.2(075) П69 81.411.1 922. Колектив авторів. М. І.Пентилюк З. П. Бакум. О. М. Горошкіна С. О. Караман О. В. Караман А. В. Нікітіна І. В.Гайдаєнко Т. Г.Окуневич. Рецензенти
1 Методика навчання української мови: загальні питання. 2 Українська мова як навчальний предмет в середній школі. Шкільні програми з української мови. Шкільні підручники з української мови 3 Методи і прийоми навчання української мови. години 2 год. Загальні питання методики навчання української мови. Практичний модуль. ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ 1 Тема. М.Пентилюк виділяє комунікативний аспект як найголовніший (Українська мова і література в школі. – 1999. - № 3. – с. 8 – 10). 6. Опрацюйте зміст Стандарту мовної освіти й підготуйте його анотацію. ЗАПИТАННЯ І ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОКОНТРОЛЮ 1. Що вивчає методика української мови? 2. Які завдання вона вирішує?
За характером викладу навчального матеріалу підручники української мови за редакції Марії Пентилюк є проблемно-дослідницькими. Пентилюк, М. І. Методичні рекомендації до курсу «Культура мови» (для студентів факультету української філології спеціальності 7.01.01.03. "ПМСО. «Українська мова і література»). 1993 року було відкрито аспірантуру в ХДУ з методики викладання української мови. Першим аспірантом став Лопушинський Іван Петрович — кандидат педагогічних наук, доктор наук з державного управління, професор, а першою дослідницею, яка захистила докторську дисертацію, стала Горошкіна Олена Миколаївна — доктор педагогічних наук, професор Київського університету імені Бориса Грінченка.[3].
Загальні питання української лінгводидактики. Тема 1. Методика викладання української мови як наукова і навчальна дисципліна. Викладання мови – це майстерність творення людської душі, бо воно є найніжнішим, найтоншим діткненням до серця дитини. Василь Сухомлинський. Запитання і завдання для самопідготовки. 1. Визначте предмет вивчення лінгводидактики – науки про тео-рію і практику навчання мови. 2. Назвіть основні завдання методики викладання української мови як науки. 3. Яку роль відіграють суміжні з лінгводидактикою науки у створенні наукової основи навчання мови в школі? 4. Проаналізуйте пр.
34. Чавдаров С.Х. Методика викладання української мови (граматики і правопису) в середній школі. – Вид. 3-є. – К.-Х.: Рад. шк., 1946. 35. Учіться висловлюватися / П.І.Білоусенко, Ю.О.Арешенков, Г.М.Віняр та ін. – К.: Рад шк., 1990. – 126 с. 1. Буслаев Ф.И. О преподавании отечественного языка. 8. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська мова. 5–12 класи. – К.: Перун. – 2005. – 176 с. 9. Потебня А.А. Естетика і поетика слова. — К.: Мистецтво, 1985. — 302 с.
Караман С. Практикум з методики навчання української мови в загальноосвітніх закладах: модульний курс: Посібник для студентів пед.університетів та інститутів/колектив авторів М. І. Пентилюк, С. О. Караман, О. В. Караман/ за ред. М. І. Пентилюк: – К.: Ленвіт, 2011. – 366 с. Методика вивчення української мови в школі / О. М. Біляєв, В. Я. Мельничайко, М. І. Пентилюк та ін. – К. : Рад. ш., 1987. – 246 с. Методика викладання української мови в середніх освітніх закладах / [за ред. М. Пентилюк]. – К. : Ленвіт, 2009. – 400 с. Наумчук М.М., Лушпинська Л.П. Словник-довідник основних термінів і понять з методики української мови: навчальтно-методичний посібник / М.М. Наумчук, Л.П. Лушпинська. – Тернопіль: Астон, 2003.
Методика навчання української мови. Галузь знань 0203 Гуманітарні науки. Напрям підготовки 6.020303 Філологія. Українська мова і література. Освітньо-кваліфікаційний рівень Бакалавр. Мета. Сформувати в студентів фундаментальні науково-методичні знання про навчально-виховний процес мовної освіти. Навчити свідомо створювати власний досвід викладання української мови в освітніх закладах різних форм і типів. Формувати вміння виявляти і використовувати кращі надбання педагогічного досвіду.
Глава: Методика навчання української мови. ВУЗ: КНТЭУ. + Методика викладання української мови як наука і навчальна дисципліна Методика навчання української мови – наука про загальні закономірності навчання учнів рідної (державної) мови (засвоєння ними знань про мову, формування мовних і мовленнєвих умінь і навичок); забезпечує технологію застосування принципів, методів, прийомів і засобів навчання залежно від дидактичної мети й завдань, характеру матеріалу, етапу навчання та інетелектуально-мовного розвитку учнів. + + + +Методика навчання української мови. + як наука. + Визначає мету, об’єм, зміст і структуру, форми організації навчання мови, техн.
Київ: Вища школа, 1979. 311 с. В пособии изложена методика преподавания украинского языка в средней школе. В нём нашли отражение научные основы методики украинского языка, выяснено значение украинского зыка как учебной дисциплины в советской школе. Предназначено для студентов педагогических.
Посібник для студентів вищих навчальних закладів, у якому висвітлено основні теоретичні матеріали з методики викладання української мови в школі. Також з`ясовано значення і роль української мови для учнів загальноосвітніх начальних закладів. Основна мета посібника - сформувати свідомого і професійного вчителя-словесника на базі закономірностей, методичних категорій і понять методики викладання української мови. Файли.
Для методики навчання рідної мови важливим є розрізнення лінгвістичних понять "мова — мовлення". Діти вивчають мову, тобто засвоюють відомості з фонетики, лексики, граматики, стилістики. Ці відомості складаються з лінгвістичних понять і правил. Отже, вивчення мови — це засвоєння основ лінгвістики — тієї сукупності мовних знань, що забезпечують формування мовленнєвих умінь і навичок, необхідних кожній людині упродовж усього життя, це мовна компетенція. 1Олійник І.С., Іваненко В.К., Рожило Л.П., Скорик О.С. Методика викладання української мови в середній школі. - К.: Вища школа, 1989. - С. 38. 2Див.: Єрмоленко С., Мацько Л. Навчально-виховна концепція вивчення української (державної) мови. - С. 28.
Методика викладання мов. знаходження та пояснення дії законів фонетики: оглушення дзвінких приголосних та ін.; списування з фонетичним завданням сприяє вдосконаленню правописних навичок, закріпленню знань із фонетики . Методика викладання мов. виправлення порушень милозвучності української мови – передбачають виразне читання і водночас спостереження над евфонічним чергуванням звуків, запис виправлених текстів, редагування речень з недоцільним нагромадженням однакових звуків, складів, добір фонетичних варіантів та конструювання з ними речень
Методика навчання української мовиФормування національно свідомої, духовно багатої особистості, яка володіє вміннями і навичками вільно, комунікативно виправдано користуватися мовними засобами української мови (стилями, типами, жанрами) в усіх видах мовленнєвої діяльності (аудіювання, говоріння, читання, письмо) Мовна особистість -це носій мови, який володіє системою лінгвістичних знань, репродукує мовленнєву діяльність, має навички роботи зі словом, дбає про мову і сприяє її розвитку Принципи навчанняШляхи взаємодії вчителя. зв'язок навчання пунктуації та виразного читання Принципи викладання (за К.Плиско) ПринципиОсновні вимоги 25 Сучасна.
Методика викладання мови — це педагогічна наука, адже предметом її дослідження є процес оволодіння українською мовою в умовах навчання дітей у початковій школі. Методика викладання української мови в початкових класах . Джерела збагачення методики: 1) практичний досвід, узагальнення передового педагогічного досвіду; 2) розвиток мовознавства та літературознавства як основних базових наук; 3) розвиток суміжних наук — психології, дидактики; 4) новітні дослідження в галузі теорії навчання мови; 5) методичний експеримент; 6) створення нових програм, підручників, нових практичних систем навчання, конструювання нових типів уроків тощо.
Коментарі
Дописати коментар