особливості психічного розвитку дітей з розумовою відсталістю
Розумова відсталість - стан, обумовлене уродженим чи рано придбаним недорозвиненням психіки з вираженою недостатністю інтелекту, що утрудняє або робить повністю неможливим адекватне соціальне функціонування особистості. Якщо ви вважаєте, що який-небудь з наших матеріалів є неточним, застарілим або іншим чином сумнівним, виберіть його і натисніть Ctrl + Enter. Розумова відсталість - стан, обумовлене уродженим чи рано придбаним недорозвиненням психіки з вираженою недостатністю інтелекту, що утрудняє або робить повністю неможливим адекватне соціальне функціонування особистості.
Розглядаючи сприймання у розумово відсталих дітей, потрібно зазначити, що до кінця дошкільного віку лише половина з них досягають рівня сприймання, з якого діти з нормальним інтелектом починають дошкільний вік, тобто спостерігається зниження темпу його розвитку. Становлення перцептивних дій лише починається. Дитина-дошкільник з нормальним розвитком здатна вирішувати такі проблемні ситуації. Наочно-дієве мислення дошкільника супроводжується мовленням, за допомогою якого, відповідно до умов завдання, він планує, оцінює свої дії та їх результат. На основі наочно-дієвого виникає наочно-образне мислення, що стає основним видом мислення у дитини дошкільного віку.
1. Особливості психічного розвитку дітей-олігофренів. 2. Види розумової відсталості 3. Ступені розумової відсталості 4. Диференціація розумової відсталості та подібних станів. 5. Психологічні особливості розвивально-корекційної роботи з розумово відсталими дітьми. Завдання для самостійної роботи. 1. Заповнити таблицю . Особливості психічного розвитку дітей-олігофренів. Серед аномальних дітей найбільший відсоток тих, у яких спостерігається порушення інтелекту, тобто сукупності пізнавальних здібностей. Проте слід зазначити, що будь-яке, наприклад тимчасове, ситуативне, порушення інтелектуальної діяльності не є розумовою відсталістю.
15% дітей мають затримку психічного розвитку, а розумова відсталість зустрічається у 1%. Щоб зменшити симптоматику, потрібно регулярно займатися з дитиною. Не завжди легко визначити, розумова відсталість або ЗПР у дітей, оскільки ці стани мають подібні риси. Але ЗПР, на відміну від розумової відсталості, виражена м'якше і успішніше компенсується. Чим відрізняються ЗПР та олігофренія? Коли батьки помічають, що їхня дитина відстає в розвитку від однолітків, Вони відчувають тривогу і поспішають зв'язатися з педіатрами та дитячими психологами, щоб переконатися, що все в порядку.
Особливості психолого-педагогічний супроводу дітей з помірною розумовою відсталістю в системі корекційно-розвивального навчання спеціального загальноосвітнього закладу / навчально-методичний посібник / авт.: О.В. Чеботарьова, Г.О. Блеч, І.В. Гладченко, С.В. Трикоз, А.В. Міненко та ін.: За наук. ред. О.В. Чеботарьової, І.В. Гладченко. – К., ІСП НАПН України, 2016. – 148 с. 1. Особливості сенсорного розвитку дітей з помірною розумовою відсталістю. 27. 2. Методичні рекомендації з сенсорного розвитку дітей з помірною розумовою. 33. відсталістю.
Оскільки у дітей з розумовою відсталістю виявляється ряд суттєвих недоліків у психічному та фізичному розвитку, які значно ускладнюють досягнення освітніх та виховних цілей шкільного навчання, необхідним є застосування системи спеціальних педагогічних засобів для подолання або послаблення таких недоліків. У цьому і полягає сутність корекційно-виховної роботи.. Інші методичні матеріали на урок Інклюзивна освіта скачати.
Діти з порушенням розумового розвитку. Розумова відсталість визначається як особливість розвитку психіки дитини при органічному ушкодженні центральної нервової системи у внутрішньоутробний період або в період від 1 до 3 років. За розумової відсталості дитина не має достатньо розвинених здібностей до контролю та самоконтролю власною поведінкою, що є наслідком порушення взаємозв'язку між пізнавальними та емоційними процесами або мисленням та емоціями. У дитини спостерігається низький рівень активності й пізнання, її безпосередні потреби та емоційні вияви не підпорядковуються мисленню й, отж.
Психологічні особливості розумово відсталих дітей. Предмет і завдання психології розумово відсталих дітей. Завдання психології розумової відсталості – визначення своєрідності загальних, особливих та індивідуальних рис, властивих психіці розумово відсталих дітей, виявлення характерних для них недоліків і наявних позитивних можливостей, що обумовлюють розвиток дитини і її здатність соціально адаптуватися. До їх числа відносяться ствердження про можливості розвитку розумово відсталих дітей, про спільність законів, за якими здійснюється розвиток нормальної і аномальної дитини.
Розумова відсталість визначається як особливість розвитку психіки дитини при органічному ушкодженні центральної нервової системи у внутрішньоутробний період або в період від 1 до 3 років. За розумової відсталості дитина не має достатньо розвинених здібностей до контролю та самоконтролю власною поведінкою, що є наслідком порушення взаємозв'язку між пізнавальними та емоційними процесами або мисленням та емоціями. Розвиток і соціальна адаптація дитини з розумовою відсталістю найчастіше залежить від виховання і навчання. Діти з порушенням розумового розвитку оволодівають практичними діями (особливо трудовими) внаслідок цілеспрямованого навчання та виховання.
Визначення розумової відсталості, причини порушень інтелектуального розвитку у дітей. Класифікація олігофренії. Особливості психічного розвитку розумово відсталих дітей: моторика, увага, інтереси, сприйняття, пам'ять, мислення та мова, корекційна робота. Завдання психології розумової відсталості - визначення своєрідності загальних, особливих та індивідуальних рис, притаманних психіці розумово відсталих дітей, виявлення характерних для них недоліків та наявних позитивних можливостей, що обумовлюють розвиток дитини та її здатність соціально адаптуватися.
Розумова відсталість. Відмінність дітей з ЗПР від розумової відсталості. Рекомендації для педагогів по роботі з дітьми з затримкою психічного розвитку. Скачати 12,1 Kb. Затримка психічного розвитку (ЗПР) - уповільнення темпу психічного розвитку долає з віком при специфічно організованому навчанні. Для ЗПР характерні мозаїчність і парціальний порушень психічних функцій. Внаслідок недостатності динамічної організації психічної діяльності відзначаються нестійкість, неуважність уваги, порушення контролю за виконуваної діяльністю, поверхня знань про навколишній світ, соціальна незрілість і ін.
Особливості емоційно-вольової сфери розумово відсталих дітей. Характеристиці емоційної сферидітей-олігофренів приділяють увагу С.Я.Рубінштейн, Ж.І.Намазбаєва, В.Г.Петрова, І.М.Бгажнокова. [З, 44, 54, 66]. Несформованість або поверховість соціальних потреб, характерні при розумовій відсталості, ускладнює процес розвитку почуттів. Якщо в процесі виховання дитини-олігофрена не враховуються її психологічні особливості, це зумовлює незадоволення таких важливих для будь-якого індивіда потреб, як потреба у самоствердженні та відчуття захищеності."
Особливості формування сприйняття у дітей з розумовою відсталістю характеризуються уповільненим темпом і безліч дефектів. Звужується і сповільнюється зорове сприйняття, дитина не може встановити зв’язки між об’єктами, не розрізняє виразів обличчя, не бачить світлотіні, не сприймає предмет, якщо він частково прихований іншим предметом, не розрізняє схожі предмети – кішку плутає з білкою, компас з годинником, класифікує предмети за родом, а не увазі. Помірна ступінь характеризується уповільненим розвитком психічних функцій. Глибока розумова відсталість – ідіотія. Діти з важкою розумовою відсталістю мають рівень IQ нижче 34. Навчання таких дітей чогось нового не представляє можливості.
Коментарі
Дописати коментар